nuffnang

Ahad, 15 Mei 2011

Bersemangat Naik Bukit Broga

Selamat Hari-Hari Kepada Semua Pembaca

Hari ini dok bejalan ngan keluarga.. pergi area banting.. ayie lak bawak kereta..tak pernah pergi selangor ayie bawak kereta..biasanyee abah..sebab kalau ayie bawak kereta banyak brek tambahan akan ditekan.. brek kaki abah..brek kaki mak..dan brek kaki adik..haha.. ayie tak boleh la bawak kereta bawah 100..nak laju je..hehe.. pergi banting membuat lawatan ke rumah sepupu ayie.. mak kata ada urusan busines..hmm nanti kalau rajin ayie update entry tu ye..bkn pasal lawatan sambil belajar.. tapi pasal kerepek.. ada yang menarik cite pasal kerepek..

Hari sabtu yang indah ayie telah berjaya menawan broga.. dengan masa naik orang ramai berpusu-pusu balik..rasa macam segan pula naik waktu tu.. diorang pandang dengan pelik sekali.. nak wat macam mana.. bangun lambat.. lepas tu kene jemput diorang ni.. ayie kan pemandu tak bergaji..huhu.. penat juga naik bukit ni ye.. baru bukit.. belum gunung lagi..huhu.. ni la bila orang xstreaching (betul ke ayie eja) sblm memanjat..huhu.. rasa cabarannye masa mendaki nak tingkat pertama tu..huhu.. long journey yee.. sampai sana dalam kol 10 pagi.. ada jugak orang kat atas sana.. naik kat puncak dalam kol 11 kot.. broga ada 4 tingkat ok.. naik atas sana korang akan jumpa bendera Malaysia..bendera tu la penghabisan puncak.. ok masa nak turun tu..ada sesuatu yang berlaku.. kamera ngan henpon boleh cicir pulak..ahhh.. satu hal nak cari.. alhamdulillah dapat jumpa bantuan kawan ayie.. tapi ayie agak musykil bila kawan ayie jumpa henpon masa kat puncak.. sedangkan ayie ada ambil gambar selepas turun puncak tu.. sampai sekarang masih musykil lagi.. adakah ada orang ambil henpon tu dan dia pulak tercicir.. takpe la janji dapat jumpa.. semasa turun tu agak mencabar sebab kasut ayie tapak dia dah haus.. dan tergolek la kekadang tu..huhu.. turun je dah pukul 12.30 tghari.. dan mula pening.. maybe dah masuk angin.. kawan ajak pergi jeram toi kat jelebu.. dekat je ngan broga.. 10 minit dah sampai jeram toi.. sebelum mandi order kopi radix kasi hilang pening..alhamdulillah sekali sedut je dah hilang pening tapi masyaallah melecur lidah sebab panas..hehe.. ok tu je la karangan bukit broga..

sila layan pic yang ada dibawah..haha.. jangan marah yee sbb banyak pulak ayie tepek gambar ayie.. yela blog ayie-fikri kan..hehe








































Ayie sayang anda ♥♥♥ eh esok 16 mei yee.. selamat hari guru :)

3 ulasan:

Mohd Ridhuan berkata...

bile la aku dapat tawan bukit broga ni...
hehehhe...
lawa r pemandangan dia kat atas...

Sasa Al-Sharif berkata...

wah posing sakan. hehe.. indah pemandangan tu. gmbr yg ke9 tu memang ada skill fotografi. like :)

ayie berkata...

mohd ridhuan: yup lawa..jom naik ..

sasa: haha yeke..9 tu dgn awek tu ye..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...