nuffnang

Sabtu, 4 Jun 2011

MOVIE: X-MEN FIRST CLASS ~~ Sejarah Mungkin Berulang

Selamat Hari-Hari Kepada Pembaca

Malam tadi tengok movie x-men.. tengok movie di tengah malam tu dah best..tapi anda tengok kat TGV di jusco Seremban.. hmm agak tidak keselesaan..hehe..ayie kalau nak syok pergi buat wayang sendiri la???..ok ok lepas ni tak nak merungut lagi ok.. ayie pergi dengan kawan ayie.. harga rm12.. adoi mahal lak..lain kali tengok kat GSC maybe dapat rm6..hehe.. x-men banyak menampilkan pelakon lama.. ada reason guna pelakon lama sebab nak menceritakan sejarah tok guru x-men..iaitu magneto dan profesor x.. ada kawan ayie post kat facebook yang banyak yang lari dari kartun.. ok la.. sebab ayie pon tak pernah baca komik dia..hanya tengok kat tv kartun je.. tu pon dah lupa sebab cerita tu pon masa darjah 1..

Movie ni mengisahkan dimana Charles Xavier mendapat gelaran profesor sebab beliau mengkaji mutant dan kelebihan mutant di oxford university..profesor berkawan baik dengan perempuan biru iaitu Raven sejak kecil..Erik pula mengisahkan dimana mak dia terkorban disebabkan dia..kerana saintis Nazi Dr.Schmidt mahukan kuasa dia.. Shaw, Foster, Azazel dan Riptide mencetuskan huru-hara antara Amerika dan Russia.. Agent CIA MacTagget meminta pertolongan Profesor Xavier bagi meyakinkan tentera Amerika yang group Shaw sangat jahat.. Erik cuba menghalang tapi professor Xavier menghalang Erik..

So dia mengajak Erik membantu bagi mengatasi group shaw.. Saintis Hank iaitu Beast mereka alat untuk mengetahui semua mutant yang ada kat dunia.. So professor mengajak semua mutant untuk berkerjasama.. hanya angel, banshee, darwin dan havok yang mahu menyertai.. tapi group shaw buat kacau dengan mengajak orang baru ini sertai group shaw..hanya angel yang ikut.. dan darwin mati dari serangan shaw.. professor xavier mahu merekrut semua mutant muda di sekolah mutant.. beast, hank, havok, banshee, erik berlatih pengawalan kuasa.. time ni sangat menarik.. bila semua dah bersedia diorang mulakan operasi.. sebelum itu agen CIA, erik dan professor berjaya menangkap frost tapi tak dapat menangkap group shaw yang lain kerana diorang menyerang tempat rahsia CIA mutant..

So group professor cuba menghalang group shaw dari menghantar peluru dari russia ke turki.. masa ni mata ayie segar.. sangat-sangat hebat.. kekuatan erik sebagai magneto sangat hebat.. group shaw kalah dengan shaw mati hanya dengan sekeping duit syiling.. tapi bila pihak rusia dengan usa tahu bahayanye mutant ini mereka menghantar semua messile ke pulau dimana semua mutant berkumpul.. masalahnye ada seorang manusia iaitu agent CIA kat sana.. huhu menggelabah..haha.. magneto mengawal semua missile/roket bom dan menghantar balik ke tentera.. agent menghalang dan peluru terkena badan profesor menyebabkan profesor jadi lumpuh.. magneto buat group baru bagi menentang manusia.. magneto,raven, angel, rapitide dan azazel buat group baru.. dan membebaskan foster dari tahanan..

huhu panjang lebau ayie bagi movie review.. itu la sejarah x-men dalam movie.. memang x-men ni banyak mutant.. so banyak lagi kisah-kisah mutant nak cerita..haha.. ok cerita ni ok la sama taraf dengan fast 5.. tapi still Thor masih terbaik dalam movie 2011..

Ayie sayang anda ♥♥♥ hari ini mesti banyak kenduri kahwin kan :)

6 ulasan:

Dekna berkata...

x smpat lagi nak tgk wyg..

emm..dah mcm2 cerita sy telepas..hee

:)


yup. rini n esok mmg bnyk gile knduri/.

cik azeya berkata...

hari ni saye kahwin. ahahaha.

xmen? xtgk lagi. panjang gile review anda. mcm kene tengok je. err tp tunggu cetak rompak dlu. ekeke.

Abu Bagi berkata...

aku tak tengok lagi...dammm..

Unknown berkata...

nad pun tak tengok lagi :hampa

Honestly, nour. berkata...

siyes dah lama tak masuk panggung. cuti ni pun belom pegi mana lagi.biasa mesti tunggu CD keluar T.T
Tips Hebat Bloging

Unknown berkata...

aku tringin nk tgk cte ni tp x berkesempatan lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...