nuffnang

Sabtu, 29 Oktober 2011

eqbalzack.com MONTHLY CONTEST!

Selamat Hari-Hari Kepada Pembaca

Hari ini ayie nak join buat karangan di blog dr.eqbal.. sesiapa nak join dan tengok syarat-syarat boleh pergi di blog beliau. klik dr.eqbalzack

THIS MONTH'S TITLE:"Rich Blogger: Fact or Fiction?"



Blogger Kaya: Fakta atau Rekaan


Seringkali kita mendengar blogger meraih kekayaan melalui blog. Itu memang saya akui kerana dengan bantuan daripada pembaca yang sudi klik iklan di blog maka blogger itu berjaya meraih kekayaan hasil daripada iklan blog. Ramai blogger menunjukkan hasil akaun iklan mereka yang diterima. Dengan membuat tajuk entry mereka di blog seterusnya pembaca akan rasa teruja melihat sumber akaun daripada blogger tersebut dan mereka juga merasa mahu membuat blog juga. Blogger yang menunjukkan hasil wang mereka peroleh akan mengucapkan terima kasih kepada pembaca yang sudi klik iklan di blog mereka. Hal ini dapat membuat pembaca akan terus klik iklan di blog kerana suka akan blog mereka. Dengan itu iklan di blog dapat membantu menambah sumber akun di iklan tersebut.

Selain itu blogger kaya bukan sahaja melalui iklan di blog malahan mereka juga mendapat sumber daripada hasil jualan blogger online. Jualan online zaman sekarang amat diterima oleh masyarakat Malaysia. Suatu ketika dulu jualan online sangat asing oleh rakyat Malaysia. Ini menyukarkan kepada usahawan jualan online yang ingin memasarkan barangan mereka melalui blog. Tetapi dengan usaha kerajaan menyediakan komputer kepada rakyat Malaysia seperti memberi peluang kepada pemilik KWSP mengeluarkan duit untuk membeli komputer. Hal ini menyebabkan semua rakyat Malaysia dapat menikmati komputer serta internet. Maka dengan itu dapat memudahkan usahawan blog yang membuat jualan dengan mudah. Usahawan blog juga dapat mencari pelanggan bukan sahaja dari Malaysia malah dari seluruh dunia. Kerana internet adalah bahan global yang mana dapat merentasi keseluruh dunia.

Kesimpulannya blogger kaya bukan lagi satu rekaan lagi dizaman ini. Ianya adalah satu fakta. Lihat sahaja syarikat-syarikat yang berasaskan jualan blog. Banyak lagi blogger diluar sana menggunakan pendekatan blog untuk menambah pendapatan mereka. Blogger Malaysia mestilah menggunakan pendekatan satu peluang untuk menambah pendapatan mereka.

281 patah perkataan

Ayie sayang anda ♥♥♥ Dah lama tak buat karangan...

2 ulasan:

eqbalzack berkata...

salam ayie,
abg eq terima entry ni dan dah linkkan kat blog abg eq.
nnt ayie bg details via form kat CONTACT di blog abg eq. just isi kat form tu dan submit sebab abg eq nak htr button dulu. peserta lain dah pos.
Terima kasih...

afzainizam berkata...

wooooo beliau punya blog mmg bagus ada ikuti gak... tapi dah agak lama tak menyinggah kat blog beliau

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
Cara Post mortem ayam dan lain2 burung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...