nuffnang

Khamis, 4 Ogos 2011

Aktiviti Menjual Lauk Di Bulan Puasa

Selamat Hari-Hari Kepada Pembaca

Bang lauk bang!!
Kak Lauk Kak!!

ok aktiviti ini selalu dengar di bazar ramadhan.. so kesempatan ini emak ayie mengajak ayie meneman emak menjual lauk di bazar ramadhan dekat taman ampangan tak jauh dari rumah ayie di bukit margosa.. not bad la jualan kali ini..hehe.. pada hari pertama puasa ayie terasa sangat penat.. lepas buka puasa je terus tidur..haha.. terasa nak tercabut kaki ini..serius bila bangun balik je terasa nak tercabut kaki.. wah wah.. baru kerja dengan emak kalau kerja dekat bartender mahu nye nak terus tercabut.. ayie baru kesempatan pergi solat terawih semalam..waa syok pulak terawih kali ini..tapi mengantuk la sebab seharian dok berdiri.. dah la sekarang ini musim panaskan..huhu

hari ini ayie baru nak call bos tempat kerja ayie dekat restoran kedai makan arab itu..nak cakap berhenti kerja..yela sebab nak tolong emak.. emak sangat perlukan ayie.. dia cakap boleh bagi gaji lagi tinggi dari tempat kerja itu.. ayie bukan fikir sangat gaji..tapi bila emak macam ayat pujuk rayu..adoii kesian pula..hmm so ayie baik tolong emak.. emak masa ini banyak projek nak buat.. nak buat kek kukus lagi.. nak buat jualan ramadhan lagi..huhu..bagus betul.. ok la itu sahaja entry kali ini..hehe..selamat berpuasa :)

Pengertian Surah Al-Fatihah

1. Dengan nama Allah yang Mahapengasih, Penyayang
2. Segala puji bagi Allah, Tuhan yang mendidik semesta alam
3. Yang Maha Pengasih lagi maha Penyayang
4. Lagi mempunyai penguasa hari pembalasan
5. Hanya Engkaulah Ya ALLah yang kami sembah dan hanya kepada Engkaulah kami pinta pertolongan
6. Tunjukilah hati kami kejalan yang lurus
7. Iaitu jalan orang-orang yang Engkau berikan nikmat kepada mereka, sedang mereka itu bukan orang-orang yang dimurkai dan bukan pula orang-orang yang sesat

Ayie sayang anda ♥♥♥ Selamat menunaikan ibadah puasa yang ke-4..:)

10 ulasan:

Fezul Fadhley berkata...

salam ramadhan...

mawar (^_*) berkata...

salam ramadhan =)
link ur blog n salam perkenalan (*_^)

syazwani 'atiqah berkata...

http://applehijou.blogspot.com/2011/08/segmen-cxs-geng-uitm-by-campus.html

ayie,,sy ade tagged i kt segmen nie... tlng mak lg besar pahala...selamat meniaga...

aiEz berkata...

byk lauk,tgk pg2 cmni...hehe..

tolong mak,kesian tu kat mak...

idah-alhabsyi berkata...

salam, bestnye jual kat bazar.. selalu teringin nak buat jualan kat bazar. hehe

Cik Areen berkata...

singgah sini.

btw, sy pon niage kat bazar gak. best kan kan?

Afzainizam berkata...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip periksa kerosakan san servis radiator

Rezeki ramadan tuuuuu.... Aku pun berniaga air gak... tu yang agak sibuk sikit ni....


tak kisah lahhh bulan puasa ni rebutlah peluang berniaga , buat amal dan cari pahala

ABU berkata...

bagus la tu..ada jugk kerja nak buat..roooojin :D

Mya berkata...

wahhh kalau dekat mesti da dtg beli!!! gulai asam pedas ada x? dgn hati masak kicap? nak tapauuu =p

Mya berkata...

wahhh kalau dekat mesti da dtg beli!!! gulai asam pedas ada x? dgn hati masak kicap? nak tapauuu =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...