nuffnang

Jumaat, 16 Mac 2012

Menadah Air Gunung Angsi Di Bukit Putus, Kuala Pilah

Selamat Hari-Hari Kepada Pembaca

Macam mana cuti sekolah korang? Ayie happy je cuti sekolah ini.. sebab cikgu ganti sangat releks bercuti..haha..untung jadi cikgu dapat cuti sekali dengan murid..

Apa aktiviti korang cuti ini? Ayie tengah rajin pergi jogging petang petang ditemani oleh Abah atau malam malam ditemani syukri.. selain itu ayie ada aktiviti sampingan iaitu menadah air di bukit putus.. rumah ayie dekat dengan bukit putus..dalam 5 minit dah sampai kat bukit putus.. so parent memang suka menadah air di sana..free of charge je..

ok ini adalah botol besar yang khas untuk menadah air.. boleh tahan stok ini dalam 5 hari.. sebab mak kalau masak nasi je mesti guna air ni..tapi nak mandi, basuh pinggan atau basuh baju guna air paip je..

 tu dia semangek adik ayie menadah air.. sampai tergolek golek la..haha..yela excited nak ambik air..

 mak kata air ini elok..memang air ini elok..sebab ayie rasa air dari bukit ini ada perisa..kekadang ada gak rasa payau..tapi ada gak rasa manis..alhamdulillah kitorang kurang dapat demam jika minum air ini..kalau tak terutama adik itu..selalu dapat demam..

ok abaikan muka selenga ayie..haha..apa pon korang boleh cuba ambil air dari mana-mana bukit.. elok untuk kesihatan..air semulajadi lepas itu free dah takyah nak beli air dari air mineral water yang tak tahu mana punca airnya..:)

 Ayie sayang anda ♥♥♥ Thank You Allah, Alhamdulillah atas kurniaan mu :)

3 ulasan:

Unknown berkata...

tak kotor ke air ni? nmpk cam tak bersih jek...

Unknown berkata...

air mineral... tapisan semula jadi ni.. kat atas bukit tu ade ape? hutan ke? hmmm.. menarik ni.. mcm nak pi tengok je...

+++++

jom kunjung blog saya. harap ade hubungan dua hala dari gang-gang gerila penulisan kreatif ni...
dengan rendah diri dan rendah hati, mengundang tuan/puan ke blog saya. tinggal2kan lah jejak atau komen di mana-mana

http://thetimelines2u.blogspot.com/2012/03/soledad.html


zul a.k.a sam banjamin
(pengasas gerila penulisan kreatif)

Afzainizam berkata...

ohhhh baguih lerr kalau kamu minum air bukit ni....

umah ko deklat ngan bukit putus gunung angsi ruponyerrr... lahhh dokek jer dari kuala pilah ( gontam) umah pakcik den kek sanun...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
tip jumping bateri kereta kong

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...