nuffnang

Ahad, 30 Mei 2010

Motor Rosak!!!!!




hari khamis malam sepupu aku jamil datang rumah aku.. dia cakap motor dia rosak kat ulu bendul..simpan kat tempat loji jba ulu bendul..

cerita dia rosak mcm nie.. dia dari keratong tempat praktikal ladang tabung haji.. so dia bawak la motor tu kerumah wan aku kat batu kikir..yelaa singgah rumah wan kejap.. tapi sebelum sampai dia ada dapat call..ada kawan dia excident kat hospital tuanku jaafar seremban.. masa kat hospital maklong lak bising kenapa tak balik kampung lagi.. so bawak la motor tu dari hospital.. tapi sampai kat ulu bendul..motor dia rosak..mintak tolong kawan sama praktikal dari labu hantar dia ke rumah aku @ makngah.. mak aku cakap esok tengok balik motor tu kat ulu bendul..

so pagi jumaat tu bawak dua kereta..satu kereta myvi aku bawak..satu lagi kete besar ayah aku.. pergi kat ulu bendul tengok pagar jba tu kunci.. xde orang masa tu jaga.. nak kluar kan motor tu tak boleh.. so sabar dulu..pergi kenduri saudara aku kat serting ilir.. kenduri nikah tapi takde sanding..sebab anak tok saudara aku kene tukar ke sabah..keningau..so nikah dulu kahwin kemudian..dah abes je kenduri..jamil mintak tolong bawa ke bahau nak tengok tiket bas bahau ke keratong.. haha aku lupa mana stesen bas bahau kat mana..hehe.. nasib baek si jamil nie tahu..eheh

lepas je solat jumaat.. jamil nak tengok motor dia..bawak sorang lagi sepupu aku..dia nie agak pandai dalam motor kot..sampai ulu bendul nasib baik pagar buka..ade orang kat jba.. tanya abang jba tu mana pergi pagi tadi.. diorang naik gunung tengok salur air tu.. so dengan bawak barang repair tengok la motor tu.. isi minyak hitam.. xhidup lagi.. bukak plug..x bole buka plak.. so telefon ayah aku bawak kete besau dia.. bawak la pergi kat matahari pergi repair..

masa kat bengkel.. orang tu cakap motor tu jam.. so makna enjin blok rosak.. so cina nie bukak la enjin tu..tunjuk la dia..nie rosak.. tu rosak.. jamil tanya la berapa klu tukar barang tu.. cina cakapak mula-mula rm400..wow..mahal tu.. si jamil lak xnak..sebab dia xde duit..lps tu cina tu counting tol2..tup2 rm200..jamil xjd buat tukar.. cina tu cakap klu mahu pasang balik upah pasang rm20.. wow mahal gila..so angkut la barang tu dengan blok enjin buka..huhu.. sanggup ko jamil..hehe

lepas hantar ke rumah aku..jamil minta tolong hantar ke terminal 1 seremban..nak tengok tiket ke muadzam.. talib lak dah balik batu kikir.. jamil nak balik margosa balik sebab tiket dia lambat..kol 10.30....kol 9.30 kwn aku kol dia ajak tengok wayang.. so bangah la anta si jamil pergi terminal 1.. macam2 la sebabkan motor tu..huhu

p/s: tengok prince of persia..best!! rugi la korang tak tengok

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...